tirsdag den 11. februar 2014

Et himmelsk kunsttapet

Himmelen kom indenfor med tapetkunst

Sådan kan det se ud på en smuk sensommerdag, når man kigger op i himmelen
Og hvorfor ikke trække himmelen med indenfor? 

Tapetet males med Heidis Himmelblå ;-)

Hvid lasur påføres i tynde strøg

Det giver dybde, når der påføres lasur i flere lag og i forskellige nuancer.

Det er vigtigt, at tænke på komposition, så der er balance imellem himmel og skyer - men samtidig skal skyerne placeres, så de ser "tilfældigt forbipasserende" ud 


Der må gerne være en sammenhæng imellem de tre tapeter, som loftet skal tapetseres med. 

Loftet er ådret for at skabe en varm ramme omkring himmelen og for at skabe dybde, så himmelen bliver skubbet opad.


Tapetet er tilpasset i størrelse hjemme på værkstedet, så der kun er få centimeter, der skal skæres af kanterne efterfølgende.  

Og sådan ser det færdige resultat ud i sammenhæng med trappen og vægfarverne.

Et nærkig på tapet himmelen

Lyset udefra påvirker tapetet, der vil skifte udtryk afhængig af årstid og vejrforhold.

Her ses loftet nedenunder, der også har fået tapet himmel.
Det er de samme farver, der er brugt, men her er rummet mindre oplyst, så derfor virker himmelen mere blå.

Tak fordi du kiggede med.

Se flere projekter på 

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Super flot lasur arbejde. Jeg går selv på bygningsmaler grundforløbet og jeg drømmer om at blive dekorationsmaler ligesom dig efter hovedforløbet. Jeg har et ønske om at male en himmel på et af mine malerier med lasur til et projekt derhjemme og din forklaring har hjulpet mig godt på vej. Jeg har dog et spørgsmål hvad pensel har du brugt til skyerne og har du taget andre redskaber i brug som evt. natur svamp og venter du til lasuren er helt tør før du påfører næste farve lasur? Jeg håber at du svarer hurtigt retur. du kan svare på min mail sexede-rapand@hotmail.com med venlig hilsen henriette.