onsdag den 30. oktober 2013


At være dekorationsmaler er sjovt og lærerigt - men det tager lang tid at blive professionel, det kræver masser af øvelse og uanede mængder af tålmodighed.... 
Mine opgaver giver mig udfordringer og lærer mig nye teknikker.
Her deler jeg mine studier til mit næste projekt.
Jeg skal male tre små loftmalerier med himmel og skyer til en af mine kunder.

For at forberede maleriet har jeg set forskellige tutorials på youtube og taget en masse skybilleder.
Herunder kan du se skybilleder og så har jeg indsat den "male sky" video fra youtube, som jeg tænker jeg vil prøve af, når jeg går i gang... 
Den viser en meget enkel sky teknik, der virkelig er effektfuld.
God fornøjelse og tak fordi du kigger med her på siden..

Denne sky ser sådan her ud på vej hen imod mig

Og sådan her ud på vej ind over mig set direkte nedefra

Og igen et billede af den samme sky set direkte nedefra

Skyen her er på vej hen imod mig og har en lys blå farve baggrund


Men når den er direkte over mig ser den markant anderledes ud og har en meget mørk blå farve baggrund

Lille sky .... kom nærmere og lad mig se dig fra neden... 

Ja det var jo lidt anderledes :-)

Sky incoming

Samme sky set direkte nedefra 


Sky studie

 Sky studie til malede skyer

Sky til loftmaleri

Skyer set nedefra

Skyer set nedefra

Sjovt som baggrundsfarven ændrer sig...

Og til sidst lidt kontrastfyldte skybilleder

Gennemsigtigheden i skyen der bliver lyst op af solen er utrolig dekorativ
Lige noget for en dekorationsmaler som mig :-)

Masser af drama i skyerne

Her er den skønne lille video, der viser en meget enkel dekorationsmaler teknik til at male skyer

Ingen kommentarer: