søndag den 19. juni 2011

Marmorering med Trompé L'oeil

Herunder kan du se, hvordan jeg maler en overflade - så den ligner en granitmur
 Først maler jeg min overflade med en hæftegrund
 Så tegner jeg mine fliser op i retvinklede rektangler i forbandt
 Første lag bundlasur påføres overfladen i hovedsagligt tre toner: ultramarinblå, rå umbra og shading gray - airbrush farver fra Golden
 Hver sten får sin egen nuance - det giver variation og kontrast, og giver et godt slutresultat

Et nyt lag lasur påføres og herpå sprøjtes airbrushfarverne på stenene med tandbørste og fordrives.
 Nu trækkes fugen op i en neutral bundfarve
 Fugefarven forstærkes i en seperat nuance for at give kontrast til stenene og dybde til trompé L'oeil effekt
En mørk shading gray tone anlægges på højre og nederste kant - en bred & tyndet lasur i bunden og en skarp og utyndet langs kanten

Til sidst anligges en skarp lys kant langs venstre og øverste kant.

Sådan skabes en illusion om en stenvæg - en marmoreret granit trompé L'oeil


Ingen kommentarer: